Saturday 12 February 2011

Gràcies "Espíritu Santo"


Delafe y Las Flores Azules (grup de música indie/pop), van fer una acció 2.0 molt interessant l'Abril passat. Via Facebook i via Twitter van fer una crida a tots els seus fans, que si volien sortir en un dels vídeoclips podien enviar vídeos fent un pas que és "steady running", que es tracte de correr però sense moure's del lloc, això va ser perquè els components del grup feien aquest pas en el videoclip de la cançó Espíritu Santo. Aleshores van crear una web: www.steadyrunning.com on la gent podia enviar els vídeos i també es poden veure els vídeos de l'altre gent. El resultat: un èxit espactacular! Fins i tot, la serie d'animació "arròs covat" també en van fer un vídeo. A la seva pàgina de facebook van donar les gràcies a tothom per enviar els vídeos, i van demanar perdó per no poder posar els vídeos de tothom ja que en van enviar molts. Si voleu veure com va quedar el videoclip cliqueu a: Espíritu Santo.

Aquesta acció de Delafe y Las Flores Azules em va recordar molt a la campanya que va fer la marca de xiclets "Stride" que es deia "Where the hell is Matt'" aprofitant l'èxit d'un noi que va anar per tot el món fent un ball, es grabava i ho penjava al Youtube. (veure campanya de Stride) Però tot hi així ho trobo molt bona estratègia, ja que el grup de música demostra que està al dia de les xarxes socials, sap on trobar el seu públic, parlen amb aquest cara a cara, i també aconsegueixen fidelitzar els seus fans, fent-los participar en el vídeo.
Aquest tipus d'accions dels grups de música cada vegada són més freqüents, ja que fan participar als seus fans fent-los sentir part del grup, aconsegueixen que es parli més d'ells i a més a més tot amb un cost molt baix. Un altre exemple d'aquest tipus d'accions són Lori Meyers que tot sovint conviden a qui vulgui de fer un videoclip d'alguna de les seves cançons i es fa un concurs. El vídeo que guanya els hi donen una bona quantitat de diners i es converteix en el videoclip oficial de la cançó, i tot gràcies a les xarxes socials.

No comments:

Post a Comment